5/11 2013

PNO satsar i Danmark

December blir en mycket händelserik månad för PNO i Danmark. Nu satsar de mer än någonsin för att visa att de vill göra ett ordentligt avtryck på den danska marknaden. Satsningen sker med en rad olika aktiviteter.

PNO har anställt en Country Account Manager till Danmark för att stärka upp sin närvaro i landet. Hanne Johannsen kommer direkt från GE Equipment Services och har över 25 års erfarenhet från transportbranschen. Hanne kommer att fortsätta utveckla, driva och förbättra PNO:s tjänster samt kunder på den danska marknaden.
– Hanne startar hos oss den 1a december och vi ser mycket fram emot att ta emot henne. Vi ser stor potential i Hanne och det skall bli mycket kul att arbeta ihop med henne för att nå våra mål i Danmark, säger Jacob Lee Örnstrand, VD på PNO.

Därtill har PNO och DSV skrivit på ett exklusivt serviceavtal som exekveras nu i december. Detta avtal innebär att PNO blir huvudleverantör och tar över majoriteten av service och reperation av DSV trailers nu i Danmark precis på samma sätt som det redan föregår i Sverige.
– DSV har testat oss under en period för att se om vi kan leverera på alla punkter i deras kravlista. Testperioden är nu över och de vill fortsätta sammarbetet ihop med oss. Det är fantastiskt kul och vi skall jobba hårt för att hålla en hög service hela vägen, säger Martin Nielsen, teknisk chef på PNO.

Dessutom öppnar PNO den 1a december ytterligare en verkstad i Danmark, denna gång i Horsens på Jylland. Verkstaden i Horsens kommer att utrustas med mobila verkstäder som kommer att täcka stora delar av Jylland och därmed kunna hjälpa de chaufförer som kan komma att lida av break downs på de danska vägarna. Förvärvet är en del av PNO:s strategiska tillväxtsstrategi i Norden att alltid finnas till hands för sina kunder så att de i sin tur kan stärka sina positioner och bli en effektivare leverantör åt deras kunder. I och med förvärvet kommer verkstaden att byggas ut med 630 m2 med syfte att erbjuda kunderna största kapacitet och flexibilitet.  En nyanställning av ca 15 personer förväntas inom kort.
– Öppettiderna blir de samma som på våra andra anläggningar, det vill säga från 07-24, säger Martin Nielsen.

– PNO:s fokus ligger på kunden och inte enbart på produkten. Vi utvecklar vår verksamhet ihop med våra kunder och vi försöker alltid se framåt i allt vi gör, det är så lätt annars att man fastnar. Vi pratar med kunden för att ihop med dem ta fram det som bäst uppfyller deras krav och behov. Service, underhåll, tillgänglighet och en god relation är en betydande del av vad kunden vill ha och efterfrågar idag. Därför investerar vi i en Country Account Manager och ny verkstad i Danmark, avslutar Jacob.

horsens_verkstad